理化学研究所の組織改編により、基幹研究所は2013年3月末をもって終了し、4月より新たな組織で研究を展開しています。詳細はこちら
RIKEN Advanced Science Institute was closed in March 2013. Read More...

基幹研究所は物理・化学・工学・生物学・医科学などの全自然科学分野をカバーする理化学研究所の中核研究組織です。幅広い基礎研究から新たな研究の芽を生み出し、新しい研究領域に育て、さらにこれを中核的な研究拠点として発展させるための基幹研究を担っています。

基幹研究所は、分野・組織・国を越えて活動し、国内外の研究者が行き交う活気あふれる研究所を実現します。

RIKEN is Japan's only fully comprehensive research institution for the natural sciences. RIKEN Advanced Science Institute (ASI) is RIKEN's core organization. ASI is nurturing novel fields of research and accelerating rapid progress in science and technology.

We will be moving forward to create a research institution that transcends disciplinary, organizational and national boundaries and promotes the face-to-face and invigorating interaction of scientists from around the world.